Kiyaniloo 906 روز پیش
بازدید 65 بدون دیدگاه

کنفرانس مطبوعاتی مورینیو قبل دربی حساس رم

مورینیو شنبه بعد از ظهر شنبه پیش از اولین دربی دلا کاپیتاله به عنوان سرمربی رم ، کنفرانس مطبوعاتی معمول خود را قبل از بازی برگزار کرد.

بازی یکشنبه سری آ در ورزشگاه المپیکو ساعت ۱۸ به وقت محلی آغاز می شود.

این اولین طعم رقابت تاریخی برای مربی افسانه ای پرتغالی است – که منتظر این تجربه است.

در اینجا همه چیزهایی است که او قبل از بازی می گفت …

شما قبلاً در 119 مسابقه دربی در چهار کشور مختلف مدیریت کرده اید. به نظر شما این یکی چگونه متفاوت خواهد بود؟ و می خواهید چه نوع نگرشی را از طرف خود ببینید؟

“شما کسانی هستید که همه آمار را می دانید ، من به آنها توجه نمی کنم. همانطور که در آن زمان گفتم ، من فقط درباره هزارمین بازی خود در مدیریت می دانستم زیرا مطبوعات شروع به صحبت در مورد آن کردند. حالا شما به من بگویید که من 119 بازی دربی را مدیریت کرده ام. آنها همیشه بازی های فوق العاده ای برای انجام دادن هستند.”

” آنها بازی هایی هستند که مربی نباید نگران آنها باشد. آنها نباید نگران آنها باشند زیرا نیازی به یافتن راهی برای ایجاد انگیزه در بازیکنان شما نیست. نیازی نیست که از تمرکز درست بازیکنان خود مطمئن شوید. بنابراین آنها بازی های فوق العاده ای برای بازی هستند ، اما بازی های خوبی برای آماده سازی نیز هستند. هیچ مشکلی برای نگرانی وجود ندارد.”

“شاید برای بازی اودینزه کمی بیشتر نگران بود ، زیرا ممکن بود همه بیشتر در مورد داربی فکر کنند تا بازی اودینزه. اما با دربی ، این هرگز مسئله ای نیست – همه 100 درصد روی بازی متمرکز شده اند. بنابراین به همین دلیل بازی فوق العاده ای است و می توان برای آن آماده شد.”

“از تیم من ، تنها چیزی که از روز اول از آنها انتظار داشتم همان چیزی است که من انتظار دارم. ما برای برد بازی می کنیم. ما می دانیم که همیشه نمی توانیم برنده شویم ، زیرا می دانیم که در طرف دیگر همیشه طرفی وجود دارد که مانند ما می خواهد برنده شود. اما نگرشی که می خواهم از تیمم ببینم همیشه یکسان است. ما می خواهیم برنده شویم. و وقتی برنده نمی شویم ، من می خواهم با احساس این كه پسرانم هر چه داشتند ، از زمین بیرون بیایند. این چیزی است که من انتظار دارم. ”

این تیم فعلی رم ممکن است کم استعدادی باشد که شما از سال ۲۰۰۴ به بعد مربیگری کرده اید. آیا این امر آن را به یکی از بزرگترین و مهمترین چالش های شغلی شما تبدیل می کند؟

“این یک چالش متفاوت است. اگرچه این یک چالش بدون هیچ گونه شک و تردید در مورد همه چیز است. از اولین باری که با مالک و مدیر کل صحبت کردم ، هیچ تردیدی در مورد این رویکرد وجود نداشت.”

“ما می دانیم که چه هستیم ، می دانیم که می خواهیم چه کار کنیم و به کجا می خواهیم برسیم. در گذشته من در چند باشگاه مربیگری کردم که در آن تردیدهای زیادی وجود داشت. در اینجا این تردیدها وجود ندارد. و ، وقتی هیچ شکی وجود ندارد ، این سخت ترین چالش نیست.”

زدنیک زمان همیشه می گفت دربی فقط یک بازی دیگر است. در همین حال ، رودی گارسیا می گفت که شما در دربی بازی نمی کنید ، فقط آن را برنده می شوید. از این نظر کجا می افتید؟

“نه نه. من به آقای زمان و رودی احترام می گذارم ، بنابراین نمی روم و در مورد سخنان آنها قضاوت نمی کنم و نمی گویم که با یکی بیشتر از دیگری موافقم. من فکر می کنم مهمترین چیز این است که کمتر صحبت کنیم و بیشتر بازی کنیم. قبل از بازی می توانید زیاد صحبت کنید ، اما پس از آن کلمات شما می توانند روی باد شناور شوند. چرا شما نیاز به صحبت دارید؟ این چیزی است که تجربه به من گفته است.”

“لحظه حقیقت بیرون است ، در زمین. نه اینجا. من اینجا هستم زیرا این یک وظیفه برای شما است ، این نشان دهنده احترام به شما و کاری است که انجام می دهید و افرادی که آنچه شما می نویسید و می شنوند را می خوانند. نظرات شما. اما کلمات فقط این هستند. همه چیز مهم فردا است. در زمین. از اولین سوت. ”

لورنزو پلگرینی در دربی بازی نخواهد کرد. او مهمترین بازیکن شما است ، هم در حمله و هم در دفاع. آیا بازیکن دیگری در تیم شما وجود دارد که بتواند فردا هر دو کار را انجام دهد؟

“ما فقط یک پلگرینی داریم. من نمی خواهم در مورد آن صحبت کنم. برای من در حال حاضر آسان نیست که در مورد پلگرینی صحبت کنم. حتی می توانم بگویم که بازی فردا واقعاً در آخرین دقیقه بازی اودینزه آغاز شد: زیرا داشتن پلگرینی برای ما یک چیز است و بدون او بودن یک چیز دیگر.”

“شما موضوعات مختلفی را لمس کرده اید. او از نظر تهاجمی ، دفاعی و پرسینگ مهم است. ما می توانیم صرفاً در مورد فوتبال صحبت کنیم ، اما می توانیم در مورد رهبری ، در مورد نفوذ ، در مورد ارتباطات – در مورد کاپیتان خوب بودن صحبت کنیم. اما پلگرینی فردا بازی نمی کند.”

“من فکر می کنم که سوال شما این است که ایده ای در مورد افرادی که به جای او بازی می کنند ، بدست آورید ، تا دریابید که چگونه می خواهیم تلاش کنیم و راه حل مناسب برای غیبت او را بیابیم. اما من این را به شما نمی گویم من بسیار صادق خواهم بود و فقط می گویم “بدون نظر” ، من به شما نمی گویم که چگونه بازی می کنیم و چه بازیکنانی می توانند درگیر شوند. ”

در مقایسه با جاهایی که دربی را تجربه کرده اید ، رابطه شما با هواداران رم چگونه است؟

“این هفته چیزی که واقعاً بیشتر از همه برای من جالب بود این بود که هواداران قبل از بازی با اودینزه حتی پس از شکست در ورونا کاملاً پشت بازیکنان بودند. این نشان می دهد که پیوندی در آنجا وجود دارد. گاهی اوقات ، پس از سه برد ، این پیوند می تواند کمی مصنوعی باشد – پس از چند نتیجه بد ، به سرعت از بین می رود. در آن زمان ما با شکست مواجه شده بودیم ، حتی خوب بازی نکرده بودیم ، اما در خیابانها ، همانطور که در اتوبوس در راه بازی بودیم ، در زمین ، وقتی با هم درگیر بودیم ، وقتی با یک مرد رفتیم پایین ، زمانی که می توانستیم بازی را دور بیندازیم … در تمام آن لحظات پیوند را احساس کردیم.”

“من فکر می کنم هواداران سزاوار بهترین چیزی هستند که می توانیم به آنها بدهیم. اما من همچنین فکر می کنم که پسران سزاوار هر چیزی هستند که طرفداران می توانند به آنها بدهند. در حال حاضر ، این چیزی است که در حال رخ دادن است. هواداران آنچه را که شایسته آنهاست به بازیکنان می دهند و بازیکنان با ارائه هر آنچه در زمین دارند احترام خود را نشان می دهند. من صد در صد احساس می کنم طرفداران می دانند که تیم سخت تمرین می کند و سخت بازی می کند و علاقه آنها را برآورده می کند. ”

در سال ۲۰۱۰ شما به لطف بازی مقابل لاتزیو اسکودتو را به دست آوردید که در آن هواداران لاتزیو از بازیکنان خود خواستند برای جلوگیری از قهرمانی رم بازنده شوند. آیا این به شما کمک کرد بفهمید که این رقابت چقدر عمیق است؟

“من فقط چند ماه اینجا هستم. من باید کمی بیشتر زندگی کنم ، باید جزئیات را بیشتر بفهمم. رعایت آن یک چیز است ، حضور در آن و درک همه آن یک چیز دیگر است. رقابت چیز بزرگی است. صددرصد اگر شما مربی رئال مادرید هستید و بارسلونا قصد قهرمانی در لیگ را ندارد ، مطمئناً هواداران بارسا خواهان قهرمانی اتلتیکو مادرید هستند. اگر در پرتغال هستید و مربی پورتو هستید ، بنفیکا مطمئناً می خواهد شخص دیگری به جز پورتو قهرمان لیگ شود. این در یک رقابت عادی است ، این چیزی است که آن را عالی می کند. و به همین دلیل است که می گویم بازی در دربی را دوست دارم.

“این یک امتیاز است که در بازی جدید دیگری بازی کنم. داشتن دانش بیشتر از طریق این تجربه یک امتیاز محسوب می شود. برای درک واقعی رقابت یعنی چه. اما ، فراتر از خود دربی و معنای آن ، من می خواهم که تیم من این گرسنگی را برای بردن دربی داشته باشد. این تنها هدف ما در این فصل نیست.

اما از آن بازی در سال ۲۰۱۰ به یاد دارم که ما در نهایت ۲-۰ برنده شدیم. از نظر هواداران لاتزیو ، می توانید احساس کنید که آنها واقعاً طرف مقابل خود را تشویق نمی کنند. اما ما همانطور که در بازیهای دیگر آن فصل پیروز شدیم ، آنجا پیروز شدیم. ”

تا اینجا برخلاف گذشته با هیچکس نجنگیده اید. کمی تغییر کردی؟

“به من دلیلی بدهید تا با کسی بجنگم. دلیل بیار! هنوز یکی نبوده تنها چیزی که واقعا من را اذیت کرده است ، کارت قرمز پلگرینی است. اما این اتفاق افتاده است چه می توانم بکنم؟ برود با داور بحث کند؟ و سپس او مرا اخراج می کند و فردا من حتی نمی توانم برای دربی روی نیمکت باشم.”

“وقتی زمان آن فرا می رسد ، به طور طبیعی ، هر زمان که ممکن است باشد ، ممکن است اتفاق بیفتد – اما من نیازی ندارم به دنبال دعوا با مردم باشم. من به آنها احترام می گذارم. سایر مربیان ، بازیکنان ، داوران. آن داور پنجشنبه جوان بود ، اشتباه کرد ، اما دفعه بعد بهتر خواهد شد. او [داور سابق] روکی را برای کمک به او در پیشرفت دارد. بنابراین دلیلی برای بحث با کسی وجود ندارد. ”

برخی از بازیکنان پشتیبان چه کاری می توانند انجام دهند تا به تیم شما نفوذ کنند؟

“من با شما بحث نمی کنم ، اما اگر من به 20 بازیکن فرصت می دهم و مدام تغییر می کنم ، سوالی که از من می پرسید تغییر می کند. شما می پرسید: “چرا نمی توانید یک تیم ثابت انتخاب کنید؟” همیشه اینطور است.”

“در شروع فصل هیچ خستگی وجود ندارد ، هیچ مشکلی در تناسب اندام وجود ندارد ، مدتی طول می کشد تا به نقطه ای برسید که باید بچرخید. بنابراین فکر می کنم کار بدیهی را انجام می دهم. من به اینجا رسیده ام ، ما متفاوت از قبل بازی می کنیم و باید کمی هماهنگی با آن را ایجاد کنیم. ما باید به خود اعتماد داشته باشیم. بسیاری از بازیکنانی که در حال حاضر بازی نمی کنند واقعاً جوان هستند ، آنها کاملاً آماده ورود مستقیم به تیم نیستند ، آنها نیز به کمی زمان و صبر نیاز دارند. من فکر می کنم همه اینها بخشی از روند عادی امور است. ”

هر دو تیم رم و لاتزیو فردا با ترکیبات بسیار تهاجمی بازی خواهند کرد. اما آیا فردا مهمتر است که تیم شما در آینده ماجراجو باشد یا در عقب متمرکز باشد؟

“چنین بازی ای همه چیز را می طلبد. وقتی توپ را در اختیار داریم که می خواهیم بازی کنیم ، به جلو فشار بیاوریم و اگر می توانیم گلزنی کنیم. وقتی توپ در اختیار نداریم ، باید احترام بگذاریم. آنها تیم خوبی هستند ، با شیوه ای تهاجمی در بازی. ما نیاز به دفاع داریم. اگر فقط در یک مرحله از بازی خوب بازی کنید ، بردن یک بازی بسیار سخت است. اگر می خواهیم پیروز شویم ، باید عملکرد بسیار کاملی از خود به نمایش بگذاریم. ما در مقابل تیم بسیار خوبی قرار داریم.”

” لاتزیو به صورت جمعی فشار زمین را بالا می آورد ، اما گاهی اوقات می تواند این موقعیت را کنار بگذارد تا فضا برای حمله ایجاد شود. فردا چقدر مهم است که تحت فشار قرار بگیرید؟ و آیا برای اصلاح آن به تاکتیک خاصی فکر می کنید؟

“این س goodال خوبی است ، فقط سوالی نیست که دوست داشته باشم به آن پاسخ دهم. زیرا با پاسخ دادن به برخی از نکات کلیدی فردا می پردازم. شما نحوه بازی حریفانمان را تحلیل کرده اید. من از اصول اولیه روش فردا فراتر نمی روم: با توپی که می خواهیم به گل برسیم ، بدون آن ما باید به عنوان یک تیم دفاع کنیم.”

“قبل از رفتن ، فقط می خواهم بگویم که این لحظه بسیار سختی برای نیکولا زالوسکی و خانواده اش است [بعد از فوت پدر بازیکن]. فردا خواهیم دید که او در ترکیب خواهد بود یا خیر ، تصمیم او و انتخاب او بر اساس احساسی است که او در این دوره سخت دارد. من دوست دارم او فردا در دسترس باشد ، نمی توانم آن را انکار کنم ، اما باید ببینیم او چه احساسی دارد.

“و ، نکته دیگر ، شما بچه ها فراموش کرده اید که سوال اصلی را بپرسید:” آیا ماتیاس وینا فردا آنجا خواهد بود؟ “من فکر می کنم او خواهد شد ، من فکر می کنم که او خواهد شد.”

سیدکیاوش فوادمرعشی

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *