حامد شیرازی 1385 روز پیش
بازدید 42 بدون دیدگاه

مصاحبه فونسکا درباره ی یک سال حضور در رم

دقیقاً 365 روز از زمان قبول شدن وی به عنوان سرمربی این باشگاه میگذرد.با پائولو فونسکا صحبت کردیم تا درباره سال اول حضور در پایتخت ایتالیا صحبت کند.

از چند هفته نخست حضور در رم ، تا اوج و نشیب های این فصل تا کنون و آماده سازی وی برای حضور در فینال شلوغ در هفته های آینده ، این همان چیزی است که سرمربی پرتغالی در سالگرد یک ساله خود با تیم رم …

یک سال پیش امروز با رم قرارداد بستید – آیا می توانید آن روز احساسات خود را به خاطر بیارید؟

“من می دانستم که به یک باشگاه عالی می پیوندم ، خیلی با انگیزه و مشتاق و آماده شروع کار هستم. اشتیاقی که طرفداران رم واقعاً من را به وجد آوردند ، و در سالی که می توانم بگویم که ما از چند لحظه خوب لذت برده ایم. اکنون احساس می کنم کاملاً در این باشگاه مستقر شده ام و خوشحالم که بخشی از این خانواده هستم. ”

شما در چند روز اول ژوئیه به پایتخت رسیدید – پس از آن چه محیطی ایجاد کردید؟

“همه پر از شور و شوق بودند ، این آغاز دوره جدیدی بود. این تأیید را به من داد که جو و شور و شوق موجود برای این تیم دقیقاً همان چیزی بود که قبلاً دیده بودم ، هرچند که از راه دور.

“من قبلاً تقریباً همه بازیکنان را می شناختم و از روز اول فوراً متوجه کیفیت و حرفه ای آنها شدم.”

برای شما ،ادین ژکو برای تمدید قرارداد خود در طول تابستان چقدر مهم بود؟

وی گفت: “من همیشه اعتقاد داشتم كه ژکو برای طولانی مدت بازیکن خوبی خواهد بود. در آن زمان این احتمال وجود داشت که او بتواند از آنجا خارج شود ، اما از همان اولین مکالماتی که با او داشتم این احساس را پیدا کردم که او بماند. شما می توانید روشی را ببینید که او در آموزش کار می کرد و هر روز با حرفه ای و میل به کار سخت تمرین می کرد. ”

آیا بازی دربی خیلی زود یا فقط در هفته دوم فصل ، این یک چیز خوب یا بد بود؟

ما اولین بازی را مقابل جنوا انجام دادیم ، جایی که برای بدست آوردن پیروزی بدشانسی آوردیم- و سپس بازی مقابل لاتزیو کار سختی بود. ما یک تیم جدید بودیم ، با یک مربی جدید – در حالی که آنها با یک مربی کاملا مستقر بودند.

“این دربی از دیدگاه ما بازی خوبی نبود ، ما در بازی دوم بهتر بودیم. این به دوره کوتاهی که ما مجبور بودیم با بازیکنان کار کنیم ، اما از آن زمان به بعد ما در مسیر مثبتی قرار گرفته ایم.”

آیا می گویید بازی مقابل ساسولو اولین بازی واقعی فونسکا بود؟

او گفت: “این یک عملکرد عالی بود ، اما من همیشه به بازیکنانم ایمان داشتم. با این حال ، در برابر ساسولو ، نمایش به ویژه قانع کننده ای بود – و از این بازی به بعد ،این گروه برای بازی های بعدی اعتماد به نفس خود را بدست آورد. حتی اگر به زودی شکست مقابل آتالانتا به دنبال داشته باشد ، که ما را اندکی به تنگنا ببرد.

از آن بازی چه کردید؟

حقیقت این است که همه می دیدند که این یک بازی دشوار است. و به درستی، با توجه به اینکه در گذشته ما به خوبی به خصوص در برابر آنها را انجام نداده بودند – آنها یک طرف قوی هستند و آنها نیز با هم برای چند سال بازی کرده اند. با این وجود ، این یک شکست مهم برای ما بود: ما کارهایی را که هنوز باید انجام می دادیم متوجه شدیم و کمی بیشتر از آنچه باید تغییر کند درک کردیم. ”

در ماه اکتبر اشکالاتی دیگر وجود داشت – آیا این یک قدم به عقب برای رم بود؟

رم-کالیاری یک بازی ناخوشایند بود – عملکرد خوب بود ، ما فقط یک گل نداشتیم. این بهانه ای نیست ، شما باید گل بزنید و من آن را می دانم ، اما نگرش درست بود.

“سپس بازی مقابل سامپدوریا رخ داد ، که من از آن بسیار ناراحت شدم. گاهی اوقات برای تحقق نوع خطاهایی که نمی توانید مرتکب شوید ، به بازیهایی مثل آن احتیاج دارید. شاید این فصل یکی از مواردی باشد که به ما آموخته است. کاری که ما قادر به انجام آن نیستیم (گلزنی در همه شرایط).”

“ما بعد از بازی در جنوا ، چند مصدومیت داشتیم که کمک نمی کرد و به این معنی بود که مجبور شدیم [میانی] مانچینی را در خط میانی بازی کنیم. اما بعد از دو بازی دیگر یا پس از آن ، من شروع کردم به دیدن تیمی که دوباره می خواستم.”

منظورت از بازی مقابل اودینزه است؟

“دقیقاً این نشان دهنده ی حمله یك گروه قدرتمند بود كه به عنوان یک تیم هماهنگ بازی می كرد. ما یک تیم خسته و مصدوم بودیم ، با این حال همچنان به مبارزه ادامه دادیم و در پایان 4 بر 0 پیروز شدیم. این نمایش عالی رم بود. ”

در میلان مقابل اینتر ، تساوی بدون گل را پس از نمایش خوب تضمین کردیم. اما آیا این یک فرصت از دست رفته بود یا یک امتیاز که رم دست آورد؟

“من همیشه می خواهم برنده شوم. شما باید به جنبه های مختلف نگاه کنید. ژکو در بهترین حالت نبود ، ما بدون پاو لوپز هم بودیم. در مرحله سوم فاقد یک برش بودیم اما عملکرد خوبی بود. ”

از ابتدای سال 2020 چه تیمی را ایجاد کردید؟

“رم – تورینو یک بازی عجیب و غریب بود ، و همین بازی در مورد یوونتوس نیز رخ می دهد – جایی که چند اشتباه کوچک با آنچه در غیر این صورت عملکرد مناسبی بود ، روبرو شد. بدترین بازی سال مقابل ساسولو بود؛ به همین مناسبت ، تیم واقعاً با تمرکز درست از آنجا بیرون نیامد و راهی که یک نفر پیش آمد ، اعتماد به نفس ما را برای بازیهای بعدی نیز به هم زد. ”

چگونه از آن بحران بیرون آمدید؟

وی گفت: “با توجه از برخی عملکردهای خوب در لیگ اروپا ، که همچنین به ما کمک کرد تا به راه های پیروزی در لیگ برگردیم. پیروزی در خانه مقابل جنت به ما کمک کرد تا دوباره سر خود را بلند کنیم و از این طریق ما عملکرد شایسته دیگری را برای تأیید جایگاه خود در آخرین بازی( یک_ 16 )به دست آوردیم. ”

لیگ اروپا برای این تیم چه معنایی در این فصل دارد؟

بازی پنج شنبه ها آسان نیست و ما اغلب با همان سمت به آنجا رفته ایم – اما با این وجود ، برای ما این یک رقابت واقعا مهم است. ما می خواهیم تا جایی که ممکن است پیش برویم.

“ما باید به بازی سویا، نگاه کنیم.همه در مورد رکورد ها و کیفیت آنها میدانند.اما ما رم هستیم و ما هم تاریخچه والایی داریم و تمام تلاشمان را خواهیم کرد.”

بهترین گل تاکنون در این فصل چیست؟

“من یک گل را انتخاب نکردم – اما دقایق آخر و گل ژکو مقابل بولونیا. برای ما یک لحظه کلیدی بود از نظر شخصیت ما ، زیرا این تیم برای پیروزی در آن بازی و انجام این کار به سختی تلاش کرد. ”

در طول بازی ها ما شاهد هستیم که شما از 4-2-3-1 به 4-3-3 بروید – یا حتی از دفاع سه نفره استفاده می کنید. نحوه بازی طرف شما را چگونه تغییر می دهید؟

“تغییر کارها آسان نیست و یا لزوما بهتر است: برای انجام آن به زمان احتیاج دارید و با بازی های زیاد پشت سر هم می توانید ایده های خاصی را برای خود دشوار کنید. اما می توانید چیزها را تغییر دهید. و ما گاهی اوقات این کار را انجام داده ایم ، در حالی که همیشه به اصول اصلی ، فلسفه بازی ما پایبند است.

“شما می توانید بدون تغییر ایده های اصلی پشت راه ما بازی ها را تغییر دهید. این باید اتفاق بیفتد – به خصوص در اینجا در ایتالیا. من مربی نیستم که به یک روش خاص بازی گره خورده باشد.”

بعد از یک مکث طولانی مانند این ، دوباره چگونه ادامه می دهید؟

“این آسان نیست ، بازیکنان را با انگیزه و تمرکز در خانه نگه دارید – اما باید بگویم که بازیکنان در کل عالی بوده اند. همه آنها در رم ماندند و این چیز کوچکی نیست. این کار آسانی نیست و کاری نیست که هر باشگاه انجام داده است.

“از آنجا که ما به عقب برگشته ایم ، بلافاصله یک چیز را متوجه شدم: همه آنها بسیار با انگیزه هستند.”

تیم از نظر جسمی چگونه است؟

“ما بعد از گذشت دو ماه از این بازی ، آزمایش های زیادی را روی بازیکنان انجام داده ایم ، و همه آنها به حالت بهتر از آنچه که بعد از یک ماه تعطیلات انجام داده بودند ، برگشتند.”

با شروع فصل ، انتظار می رود چه چیزی را در زمین ببینیم؟

“شدت چند بازی اول ممکن است یکسان نباشد ، اما فکر می کنم بعد از چهار یا پنج بازی همه ما به همان سطح قبلی برگردیم.”

آیا بازی کردن در هر سه روز به معنای چرخش زیادی خواهد بود؟

“قطعاً با داشتن یک دوره طولانی از بازی های بسیار نزدیک ، آسان نگه داشتن همان تیم آسان نیست – شما باید گزینه هایی داشته باشید. چرخش حیاتی خواهد بود. ”

آیا این بدان معناست که داشتن پنج تعویض مفید خواهد بود؟

“در حال حاضر ، بله. در حال حاضر این مهم است ، شما فقط باید ببینید که چه تعداد مجصدومی در آلمان در حال حاضر رخ داده است تا آن را بفهمید. ما همچنین در بعضی از گرمترین هفته های سال بازی خواهیم کرد.

“و بعد از آن ، گزینه های بیشتری به شما می دهد. این بدان معناست که مربی گزینه ای برای انجام آن دارد ، اگرچه – به این معنی نیست که او مجبور است به طور کامل از مصدومیت جلوگیری کند.”

آیا دوست دارید این گزینه در آینده نیز باقی بماند؟

“من فکر نمی کنم پنج تعویض طرف های بزرگتر را با جوامع بزرگتر طرفداری می کند. و به همین ترتیب این امر برای دیگران سخت تر خواهد شد – بهتر است تعادل رقابتی تری داشته باشیم ، به نفع همه خواهد بود. ”

نیکولو زانیولو چگونه کار می کند؟

“او با تیم  تمرین نمی کند اما به این نقطه نزدیک می شود. او واقعاً بهبود یافته است ، او زودتر از برنامه است – اما نیازی نیست که گذشته را به یاد او آوریم.

“ما در چند بازی اول با او تماس نخواهیم گرفت ، اما شاید از ماه ژوئیه او در دسترس او باشد.”

دیوید زاپاکوستا چطوره؟

“دیوید خوب کار می کند – او آماده است. او با هم تیمی هایش به طور عادی تمرین می کند و مطمئناً در طول این دوره مورد توجه قرار خواهد گرفت. ”

هدف شما برای پایان فصل چیست؟

وی گفت: “ما می خواهیم به لیگ قهرمانان اروپا صعود کنیم ، حتی اگر بدانیم که این کار بسیار سختی خواهد بود. رقبای ما در جدول از ما جلوتر هستند و واقعاً قوی هم هستند. زمان زیادی برای تشکیل تیم وجود ندارد ، اما ما سعی خواهیم کرد که این کار را انجام دهیم – یک بازی در یک زمان.

“یک چیز مطمئنا است: ما از قبل از توقف رم، قوی تر خواهیم بود و ما سعی خواهیم کرد در آینده نشان دهیم که واقعاً رم چگونه به نظر می رسد. اخیراً ما توانسته ایم روی چندین چیز مختلف تمرین کنیم و بازیکنان همیشه سخت کار کرده اند.

“پایان دادن به جمع چهار تیم برتر دشوار خواهد بود ، اما ما واقعاً می خواهیم نشان دهیم که چه کسی هستیم و چه می توانیم باشیم.”

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *