حافظ مسلمی 1415 روز پیش
بازدید 44 بدون دیدگاه

مصاحبه کاپلو با کالچومرکاتو

” با تساوی 2-2 در ونتزیا دومین اسکودتو با رم را دور انداختیم. معاوضه داویدز با دروسی را قبول نکردم، توتی…او یک استعداد خارق العاده بود! هرلحظه ممکن بود سرنوشت بازی رو رقم بزنه!
باتیستوتا نیاز رم برای تکمیل شدن در راه اسکودتو بود”

فابیو کاپلو مربی سابق آاس رم در سالهای 1999 تا 2004 و فاتح اسکودتو با رم در فصل 2000-2001 در مصاحبه جدید خود با سایت خبری calciomercato در مورد ستون های تیم فاتح اسکودتو تحت مربیگریش در رم صحبت کرد:
هجوم به زمین بازی در روز فتح اسکودتو؟
” از وقتیکه مربی شدم بیشترین حرص خوردنم برای همین مورد بود. میترسیدم که لگد و تکل و مشتی به بازیکنان پارما زده بشه و بشکل جنون آوری اسکودتو رو از دست بدیم.”

ده روسی؟
“قصد داشتم که داویدز رو از یووه به رم بیارم و یوونتوس درعوضش ده روسی رو خواست. نه گفتم! وقتیکه که اولین بار بهش بازی دادم همون موقع به همه هشدار دادم که دروسی نباید از جاش جنب بخوره و نباید از رم بره. از اولین بازی هاش نشون داد که چقدر شخصیت رهبری کاپیتانی داره”

توتی؟
“آه بله… یک استعداد خارق العاده ! خیلی ها ازم میپرسیدن که چرا همیشه مونتلا رو تعویض میکردم و توتی رو نه؟ باید بگم که نمیخواستم هیچ موقعیتی رو از دست بدم. فرانچسکو میتونست سرنوشت بازی رو در یک آن تغییر بده، حتی در آخرین دقیقه بازی.
یک روز مائوریتزیو کوستانزو باهام تماس گرفت که خیلی ها با توتی شوخی میکنن ، شخصیتی شده بود خیلی خیلی شوخی میکرد. مائوریتزیو بهم گفت که میخواد با فرانچسکو کاری بکنه. بعدها کتاب جوک ها رو نوشت،که باعث موفقیت بزرگی برای فرانچسکو در رابطه با توجه مثبت رسانه ها و شهرت او شد که لایقش هم بود.”
کافو؟
“کافو یکی از بزرگترین مدافع کناری های تاریخ است. در پست دفاع راست تا ابد بهترین هستش. بازیکن فوق العاده و بزرگی با میل دیوانه وار به پیروزی. بازیکنان سرعتی زیاد وجود دارند اما کافو همیشه هوش و کیفیت را باهم یکجا داشت. بیرون زمین هم شخصیت فوق العاده ای داشت، حتی حالا هم که با هم ملاقات کنیم و همدیگر رو ببینیم میتونیم سالهای حضورمون در رم رو به یاد بیاریم.”

ساموئل؟
” از بازی در آرژانتین خسته شده بود، و همین دلیل کافی بود تا بالدینی به رم بیاره ساموئل رو. برای سازگاری با شرایط بازی در ایتالیا کمی زمان برد اما از ابتدای حضورش میتونستین ببینین که ظرفیت لازم رو داشت. من همیشه تو زمین نگهش میداشتم، تا بهش اطمینان خاطر و اعتماد به نفس و شجاعت بدم.”

کاندلا؟
“یک بازیکن فوق العاده، تکنیک و دید عالی که کمتر کسی مثل اون بود. در رمی که من مربی بودم خیلی زحمت کشید و نقش زیادی داشت، یکی از بازوهای قدرت تیم ام بود.”

امرسون؟
“یک هافبک خیلی خوبی بود که متاسفانه نتونست در 2002 با برزیل قهرمان جهان بشه، بخاطر مصدومیت با دروازه بانی در تمرین. در تیم من هم تلاش کرد که این کار رو انجام بده و این اشتباه رو مرتکب بشه اما من از این کار اشتباه منعش کردم و مانع اتفاق افتادن مصدومیت شدم. اگر بخوام یک چیز که باعث عصبانیتم میشد رو بگم، باید بگم حضور بازیکن ها درون دروازه و کارهایی که منجر به مصدومیت میشد در طول تمرینات خیلی عصبانیم میکرد. یادم میاد که یک بار یکی از همکارام و از اعضای کادر فنی تیم ام همچین کاری کرد ، بعدش به هیچ بازیکن اجازه مرتکب شدن همچین اشتباهی رو ندادم”

باتیستوتا؟
” ما میدونستیم که میتونیم رقابت کنیم با هر تیمی، اما لازم بود که کمی بیشتر از بقیه جلو بزنیم. گابریل برای کسب اسکودتو به رم آورده شد. از خودگذشتگی بزرگی از رییس سنسی بود، اما برای پیروزی و موفقیت به گلزنی مثل او نیاز داشتیم. شلیک محکمش مقابل ورونا رو یادم میاد، قدرت و ضربه حیرت آوری داشت.”

” در سالهای حضورم در رم فقط یک حسرت دارم. سال بعد از اسکودتو میتونستیم یک اسکودتو دیگه هم پیروز بشیم، اما با تساوی 2-2 در زمین ونتزیا اسکودتو رو دور انداختیم. در برابر تیمی امتیاز از دست دادیم که درحال سقوط به سری بی بود، تا دقایق پایانی 2-0 جلو بودیم و این خیلی سخت بود.”

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *