حافظ مسلمی 1433 روز پیش
بازدید 55 بدون دیدگاه

مصاحبه ‌ورتو با یورو اسپرت

جردن ورتو هافبک رم با بخش فرانسوی وب سایت یورو اسپورت مصاحبه ای داشته است. مهم ترین‌ بخس های این مصاحبه در زیر گرفته ست.

در ایتالیا قرنطینه در 9 مارچ اعلام شد،چگونه این ایام رو میگذرونی؟

“یکم طولانی شده. به همراه خانواده هستم و همه در سلامت به سر می برند، که مهم ترین نکته است. اگر چه برای زندگی گذشته ام دلتنگم، امیدواریم این شرایط را هر چه سریع تر پشت سر بگذرایم. رم غالبا شهر پویایی است، توریست های زیادی می بینید. دیدن اینجا به این آرامی بسیار عجیب است، مانند شهر مردگان شده است.”

روی فرم ماندن به هنگام ماندن در خانه برای یک فوتبالیست حرفه ای سخت نیست؟

“خیلی سخته( با خنده) فکر میکنم سخت ترین کار است. یک هفته یا دوهفته مشکلی ندارد، اما صحبت از پنج تا شش هفته است. برنامه ای داریم  با آن هماهنگ شویم و وزنی اضافه نکنیم. فصل بسیار سختی داریم، فیزیکی و حتی ذهنی. دائما باید به تنهایی تمرین کنید که بسیار سخت است.”

پائولو فونسکا برنامه ای بهت داده؟

“آره،در زمان تمرین وسیله ای به تن میکنیم که مربیان می توانن اطلاعات ما را دریافت کنن. اخیرا جلسه ویدئویی با مربی بدنساز داشتیم. هدفم اینه که آماده بمونم. این کار منه که ازش لذت می برم. این جلسات تمرینی باعث می شود که عرق بریزم و بعد به حمام برم(باخنده)”

در ایتالیا بین دنیای فوتبال به منظور ریکاوری فاصله ای میفته. نظر تو و سایر بازیکنا چیه؟

“مشخصه که باید مراقب باشیم.خیلی مشتاقیم تا دوباره شروع کنیم اما نباید با جان خودمون بازی کنیم، این مهم ترین موضوع هست. چند هفته طول میکشه تا دوباره یک تیم بشیم اما بعدا هم میتونیم بازی کنیم.”

اگر فصل ادامه پیدا کند احتمالا پشت درهای بسته برگزار می شود. به نظرت می تواند رو سطح بازی ها و حتی قهرمان اثر گذار باشد؟

“ما اینجاییم تا برای مردم بازی کنیم و باعث شادی آنها شویم.من یکبار سابقه بازی پشت درهای بسته رو با نانت دارم. خیلی سخته که بهش عادت کنیم. تفاوتش مثل یک بازی تمرین و یک بازی لیگ قهرمانان است.”

در19 آوریل باشگاه رم توافق نامه ای برای کاهش دستمزد ها انجام داد که در این شرایط برای تمام باشگاه ها لازم نبود؟

“ما خیلی خوش شانسیم که گروهی بزرگ با شخصیت های بزرگ داریم. بدون شک،این رفتاری برای کمک به کل باشگاه بود.”

تابستان گذشته در بازار نقل انتقالات رم رو انتخاب کردی چرا؟ “درسته باشگاه های دیگری ای هم بودن، بعد تلفنی با مربی صحبت کردم که کمک فراوانی بود که برای یک فوتبالیست خیلی مهمه. اگرچه دوستانی ایتالیایی دارم که به من توصیه هایی داشتن و میگفتن رم باشگاه بزرگیه. شانس این را داشتم در فصول اخیر مقابلش با پیراهن فیورنتینا بازی کنم. خرید من انجام شد و من خیلی از این خوشحالم.”

از 36 بازی در 34 بازی شرکت داشتی که در 28 تاشون از اول به میدون رفته بودی، به نظر برای فصل اول بدنیست درسته؟

“خیلی خوبه مخصوصا در باشگاه بزرگی مثل رم. ولی به نظرم می توانم بهتر بشوم، نمی توانم تنها به دانسته هایم متکی باشم و باید سخت کار کنم. میدانم که فشار اینجا زیاده، هواداران در این فصل با توجه به سختی ها همیشه پشت ما بودند. خاویر پاستوره فرانسوی صحبت می کند که کمک فراوانی برای من بوده، خیلی رابطه خوبی با هم داریم. زمانی که شروع به بازی برای نانت کردم در پی اس جی بازی میکرد و در مقابل هم قرار گرفتیم. امروز هم تیمی هستیم و بخاطر کمکش ازش ممنونم. فصل اول برای من خیلی خوب بوده امیدوارم با اهداف دست یافته زیادی به خوبی تموم شود.”

نظرت در مورد حضور پائولو فونسکا در رم چیست؟

مربی بزرگی ست.جذبه فراوانی دارد، همه به حرفش گوش می دهند در زمین بسیار پرقدرته، می دانیم که تیم های زیادی را این فصل دچار مشکل کردیم. هر روز در تمرین در تلاشه تا ما را به جلو هدایت کند. کل تیم دارد پیشرفت می کند و امیدوارم ادامه دار باشد. مربی هست که می خواد در بازی های تهاجمی به گل برسد. زمانی بود که احساس ضعف میکردیم و می توانست به ما روحیه بدهد.. انطباقش با شرایط یکی از قدرت های اوست.”

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *