حافظ مسلمی 1444 روز پیش
بازدید 46 بدون دیدگاه

مصاحبه مکسس با رما تی وی

فیلیپ مکسس مدافع سابق رم میهمان ویژه آنلاین صفحه مجازی رما تی وی بوده که صحبت های او در زیر قرار گرفته ست
حالتون خوبه؟ شرایط در فرانسه چطور است؟
“خوبم حتی اگر دوران سختی را هم سپری کنیم باز هم خوبم. به شهر بوردو نزدیکم، خوشبختانه در بوردو همه خوب هستند، اینجا هم اوضاع خوبه. اما در بقیه نقاط فرانسه اوضاع پیچیده است. به فرانسه برگشتم تا نزدیک خانواده ام باشم، اما دلتنگ شهر رم هستم، رم و الیمپیکو همیشه در قلب من است. آن تیمی که داشتیم، آن تیم بدون داشتن نام های خیلی بزرگ و معروف جز فرانچسکو توتی و دنیله دروسی کارهای بزرگی انجام داده بود.

تیم بزرگی بود ؟
“بله، روحیه عالی داشتیم. از پایین کار رو شروع کردیم و همه رو شگفت زده کردیم، حتی هوادارهای خودمون را که انتظار نداشتن آن عملکرد را از ما ببینند. رضایت بخش بود فوق العاده.”

در کارهای آشپزخانه خوب هستی؟ آیا خودت را از دنیای فوتبال جدا کردی؟
“یعنی انجامش میدم، منظورم اینه که دوست دخترم کمکم میکنه.
خیلی چیزها از وقتی که من فوتبال بازی میکردم عوض شده، برای مثال، در رم سنسی بود، با عصا وارد رختکن میشد و در مورد اوضاع حرف میزد باهامون. زمان دربی همیشه این یادم میفته که وقتی دربی رو باختیم وارد رختکن شد و گفت شرم آوره باخت، تمام عشق اش رو همیشه نشان میداد . فوتبال را ترک کردم چون خیلی چیزها تغییر کردند، حالا بازیکنان خیلی در مورد پول فکر میکنند بیشتر تیم عوض میکنند و این فوتبال را دوست ندارم. در هر لباسی که بودم بهترین بازی هامو و هرآنچه که در توانم بود را ارائه دادم. شور و تعصبی که در رم دیدم رو هیچ جا به هیچ وجه ندیدم!”

در لباس میلان هم به لاتزیو گل زدی.
” به طور خیلی خاصی به بازی و گلزنی مقابل اونها اهمیت میدادم. حتی وقتی در میلان هم بودم حس رمی بودن داشتم و میخواستم در الیمپیکو بهترین عملکرد رو به نمایش بگذارم. وقتی که گل زدم گل ام برای رم هم بود در واقع.

رم-سمپدوریا؟
“خاطره خیلی بد، روی نیمکت بودم و احساس ناامیدی داشتم. اون بازی یکی از بدترین و تلخ ترین لحظات دوران فوتبالیم بود. خیلی باور داشتیم که میتونیم موفق بشیم اما حسرتی شد تا آخر عمر.”

هنوزم با کسی از رم در ارتباط هستی؟
“توتی، باهاش تماس تصویری داشتم، حتی با ویتو اسکالا هم در ارتباط بودم، هر دوشون از همدیگر جدا نشدنی هستن. همچنین دوست دارم صدای ده روسی رو هم بشنوم و جویای حال و اوضاع زندگیش بشوم. در رم همه ما با هم رفیق بودیم . شام بیرون میرفتیم باهم و با خانواده هامون، روزهای خوشی داشتیم و خوش بودیم. این ها چیزهایی بودند که دیگه هرگز تجربه نکردم و ندیدم جایی و فوتبالی که دوست داشتم رو دیگه نشناختم.”

دوست داری که با بچه ها تمرین کنی و مربی آنها باشی؟
” در این اوضاع چیزهای ارزشمندی که بخواهم بیان کنم دیگر وجود ندارند. این کار را با بچه های خودم انجام میدم. امروزه دیگه بچه ها هرچیزی که بخواهند دارند ، به عنوان والدین هرچیزی که خواستن رو به آنها دادم و فراهم کردم و به همین دلیل بیان و توصیف ارزش ها پیچیده است.”،

زیباترین خاطره ات با رما؟
“هر لحظه در تریگوریا، اونجا مثل خونه بود. حتی در انزوا هم اینطور بود، همیشه باهم بودیم و کنارهم. داخل زمین بهترین خاطره ، مادرید بود، هرگز همچین جمعیتی رو ندیده بودم که ما رو در فرودگاه فیومیچینو استقبال کردند وقتیکه از بازی برگشتیم به رم. مثل این بود که چمپیونز لیگ رو قهرمان شدیم حتی وقتیکه که کوپا ایتالیا رو پیروز شدیم شور و شوق و تعصب باور نکردنی ای بود.”

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *