حافظ مسلمی 1535 روز پیش
بازدید 41 بدون دیدگاه

تحلیل رم-یووه

مقاله نویس سایت رسمی رم،بازی برابر یوونتوس را تحلیل کرده که در زیر قرار گرفته ست.

یوونتوس عصر یک شنبه با گل های دمیرال و پیانیچ به برتری رسید.اگرچه دیگو پروتی یکی از گل های خورده را جبران کرد اما برای بازگشت کافی نبود.
با این حال ولی نکته های مثبت زیادی می توان استخراج کرد که به آن می پردازیم.
در شبی که با وجود مصدومیت ویران کننده زانیولو،رمی ها فرصت های خوبی ایجاد کردنند اما در نهایت مثل بازی با تورینو، رم موقعیت های زیادی را خراب کرد.
فونسکا گفت:”بازی مقابل تیمی مثل یوونتوس بسیار سخت است و ما دو گل زود هنگام و بد موقع خوردیم.ما بعد از آن عملکرد فوق العاده ای داشتیم.ما در نیمه ی دوم مثبت بودیم و یوونتوس را تحت فشار قرار دادیم. با این حال ، وقتی دو گل را می خورید ، کار دشواری است که نتیجه را برگردانید.”

عملکرد فوق العاده ی دیاوارا
با توجه به اینکه دفاع رم فشار زیادی را متحمل شد اما دیاوارا آرامش خود را حفظ کرد و به عنوان یک هافبک دفاعی به خوبی بازی را در آورد.


او با بازی خوانی فوق العاده ، پیش بینی و جاگیری های عالی خودش و توپ گیری نسبتا بی نقص از یک جهت، و از جهت دیگر بازی سازی و کمک به حمله نقش تاثیر گذاری داشت.
او در دفاع سر سخت رم(البته بعد از دو گل دریافت شده) و شیوه ای که در مداخلات حیاتی به کار می برد و قطع کردن پاس های عرضی و مداخله های حیاتی در عملکرد تیمی حریف ، از عوامل تاثیر گذار بازگشت رم به بازی بود.

در فاز تهاجمی،این 22 ساله با توانایی نگه داشتن توپ با فیزیک بالایش و عبور حریفان،خط میانی رم را آن هم درشبی که پلگرینی عملکرد خوبی نداشت،به خوبی سازماندهی کرد.او با تغییر جهت حملات و پیدا کردن خط های شفاف(فاصله های بین بازیکنان حریف)حتی تغذیه کننده ی مهاجمان بود.

 

در تصاویر میبینید که او چگونه بین دفاعان مرکزی قرار گرفته تا فشار را کم کند، و از آن طرف چطور فضاهای خالی را پیدا می کند.

 

بازیکنی فداکار و تیمی،که تعادل و ثبات رم به او بسته است.او حامی تیم فونسکا و بی شک از کلیدی ترین مهره های اوست.

پرسینگ مثبت رم
یکی دیگر از مشخصه های بارز تیم فونسکا،پرسینگ مقابل یووه بود که نتیجه خوبی داشت.انجام پرسینگ به دلیل باز سازی شاگردان ساری که پشت سر هم پاسکاری می کردند،مهم بود.
آنها به دلیل آزار و اذیت رمی ها ، پاس های ناپیوسته و نامنظم میدادند.آنها در مواقعی توپ را از دست میدادند که بعد از آن، رمی ها سریعا دست به حمله میزدند.

وقتی توپ به کناره ها میرفت،ادین ژکو به نزدیکی مدافع مرکزی در گوشه و پلگرینی،پیانیچ را می گرفت در حالی که در موقع حملات جای آنها برعکس می شد.

جردن ورتو به دنبال شماره ی هشت و دیاوارا به دنبال مهار آرون رمزی بود.در پرسینگ و حمله،فونسکا به ورتو دستور داد تا جلوتر بازی کند.

نقش تهاجمی فلورنزی
تصمیم قدرتمند الساندرو مبنی بر جلو رفتن فلورنزی در فاز تهاجمی بود.با وجود اینکه چهارمین حضورش در سری آ بود.
وی با استارت های خوب خود و همچنین وصل شدن به خط حمله و جایی که ژکو حضور داشت، چند سانتر درست و چند پاس فوق العاده داشت.

همچنین چرخش های فلورنزی و نفوذ ناگهانی او به دفاع های مرکزی یووه را فراموش نکنید.

بهترین مثال تاثیر گذاری فلورنزی را در تصویر می بینید که چگونه پاسی فوق العاده به ژکو داد و او را در موقعیتی فوق العاده قرار داد.

آمار ها نشان میدهد که چهار پاس دقیق و مهم و کلیدی،سه سانتر، دو ضربه در محوطه جریمه و 83 درصد پاس درست از 64 پاس،فلورنزی عملکرد خوبی داشته و تمام تلاش خود را کرده است.

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *