حافظ مسلمی 1538 روز پیش
بازدید 44 بدون دیدگاه

کنفرانس فونسکا پیش از دیدار مقابل یووه

پائولو فونسکا  سرمربی آ.اس رم بعد از ظهر شنبه در کنفرانس مطبوعاتی قبل از مسابقه با یوونتوس شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد که در زیر قرار گرفته ست.

یوونتوس به دنبال تغییر ذهنیت با مائوریتزیو ساری است،به نظر شما چگونه این کار را می کنند؟

“من چیزی در مورد گذشته ی یوونتوس نمی دانم،اما من ساری را خوب می شناسم.فکر می کنم او مربی برجسته ای است و یکی از سطح بالا ترین مربیان اروپا است.او یک رویکرد آینده نگرانه در فوتبال دارد که من واقعا آن را دوست دارم.او با وجود اینکه فقط یک فصل است که دارد با یوونتوس کار می کند، اما من فکر می کنم تیم بسیارقدرتمندی جمع کرده است”

اسپیناتزولا چگونه کار میکند؟
وی در طول این هفته با تیم تمرین نکرد چون ویروس داشت.امروز او تمرین کرد اما در وضعیت مسابقه نیست.

برایان کریستانته مصدومیتش را پشت سر گذاشت.شرایط او چگونه است؟

“کریستانته آماده است.او در روز های اخیر با ما تمرین کرد.او خوب است،اگر چه کاملا مناسب نیست،اما آماده است تا به ترکیب بازگردد.”

آیا شما در حال چیدن یک دفاع سه نفره هستید؟
“بگذارید فردا ببینیم،مثل همیشه یک امکان است.اما من چیزی نمیتوانم بگویم”

برخی از رقبای شما در بازار نقل و انتقالات تیم های خود را تقویت می کنند. آیا این خطر برای شما نیست که در ماه ژانویه کار نکنید؟

“همانطور که قبلاً گفتم ، من واقعاً این مرحله از فعالیت انتقال در ژانویه را دوست ندارم.پیدا کردن بازیکنانی که آماده هستند،آسان نیست.ما به بازیکنانی احتیاج داریم که در مورد آنها کاملاً مطمئن هستیم و پیدا کردن بازیکنانی مثل آن در ژانویه دشوار است.این پنجره ممکن است فرصتی برای خرید بازیکنانی باشد که آینده را در ذهن داشته باشند.پیدا کردن افرادی که می توانند مستقیم به تیم بروند ، دشوار است.من همیشه در مورد این چیزها با جیانلوکا پتراکی صحبت می کنم.باید دید.همیشه هدف ما بهبود تیم خواهد بود.من نیازی به افراد معروف(که سودی ندارن)ندارم.”

نیکولا کالینیچ آخرین گل خود را یک سال پیش یعنی 16 ژانویه به ثمر رساند. ادین ژکو هفت گل به ثمر رسانده است. رقبای رم در این فصل مهاجمان با رکوردهای گلزنی بهتری دارند.

“درست است که ما باید گل های بیشتری را به ثمر برسانیم ، اما من از تعداد گل های زده شده توسط ادین ژکو یا هر بازیکن دیگر نگران نیستم.نیکولو زانیولو ممکن است گل های بیشتری نسبت به سایر بازیکنان به ثمر برساند. وقتی تیم را تجزیه و تحلیل می کنم ، به دنبال این هستم که آیا ما شانس هایی را ایجاد می کنیم یا خیر. ما تیم هجومی هستیم که فرصت های گلزنی زیادی را ایجاد می کند. برای من ، این مهمترین چیز است. ”

مسابقه با یوونتوس،پایان نیم فصل اول است.شما در مقابل هیچ یک از هفت تیم برتر لیگ پیروز نشدید.آیا این واقعا یک مشکل نیست؟
“من فکر می کنم همیشه در مقابل بهترین طرف های لیگ خوب بازی کرده ایم. درست است که ما مقابل آتالانتا و پارما باختیم ، اما همیشه با شجاعت بازی خوبی کردیم. من فکر نمی کنم مشکلی در نوع تیم ها وجود داشته باشد. من وقتی با تیم هایی مثل جنوا یا تورینو بازی می کنیم بیشتر از این که یوونتوس ، اینتر یا ناپولی بازی کنیم ، نگرانم. این یک ذهنیت و جاه طلبی است. من به بازیکنان گفتم که اگرچه در مورد نگرش نیست ، اما در بازی هایی مانند بازی مقابل تورینو باید چیزهای بیشتری بخواهیم. اگر بخواهیم به انتهای جدول برسیم ، نمی توانیم در این بازی ها پیروز نشویم”

اگر با دفاع سه نفره به میدان بروید،آیا مرت چتین یا فازیو را در وسط خواهید گذاشت؟(به نوعی تکرار یکی از سوالات قبلی که فونسکا جواب نداده بود)
“باید منتظر آینده بود.من نمیتوانم چیزی بگویم.”

آیا تمام بازی های شما در ماه آینده، به نوعی نگران کننده هستند؟

“من خیلی نگران نیستم.این چیزی است که ما در ماه های گذشته تجربه کردیم.این تیم همیشه در موقع هایی که برنامه درست داشتیم،جواب داده است.البته که ژانویه برای ما یک ماه بزرگ است.”

جاستین کلایورت چگونه است؟

“وی هفته آینده با ما تمرین خواهد کرد.”

به نظر شما اینتر بهتر است یا یووه؟

“این دو تیم نحوه بازی کردنشان کاملا متفاوت است.من هیچ کدام را بر دیگری ترجیح نمیدهم.هر دو تیم از مربیان خود،ایده های بسیار خوبی دارند.کونته و ساری هردو ایده های کاملا شفافی دارند.آنها رویکرد های متفاوتی دارند اما من هر دو را دوست دارم.”

در بازی با تورینو تیم، 31 فرصت ایجاد کرد ولی گل نزد.آیا به نظر شما مشکل از بی رحم نبودن بازیکنان است؟
“این بخشی از فقدان ماست که در آن مرحله از بازی خود را به خوبی نشان داد.ما در تلاشیم تا در مسابقات بهتر عمل کنیم.این یک مسئله مهم است.”

آیا رفتار صحیحی از تیم در این هفته دیده اید؟

“بله ، آنها خیلی خوب تمرین کردند اما هفته قبل هم همین اتفاق افتاد و ما مقابل تورینو شکست خوردیم. برای من ، این بازی مانند سایر بازی ها است اما منظور من این نیست که یک بازی خاص نیست – من می دانم که اینگونه است. ما باید درک کنیم که این یک مسابقه است که در آن نمی توانیم از جای خود بلند شویم – ما نیاز به تمرکز داریم. اما می دانم بازیکنان بسیار با انگیزه و کاملاً متمرکز هستند. نگران نباشید وقتی این نوع بازی ها آمده است. ”

آیا رفتار صحیحی از تیم در این هفته دیده اید؟

“بله ، آنها خیلی خوب تمرین کردند اما هفته قبل هم همین اتفاق افتاد و ما مقابل تورینو شکست خوردیم. برای من ، این بازی مانند سایر بازی ها است اما منظور من این نیست که یک بازی خاص نیست – من می دانم که اینگونه است. ما باید درک کنیم که این یک مسابقه است که در آن نمی توانیم از جای خود بلند شویم – ما نیاز به تمرکز داریم. اما می دانم بازیکنان بسیار با انگیزه و کاملاً متمرکز هستند. نگران نباشید وقتی این نوع بازی ها آمده است. ”

آیا شما هنوز هم روی چنگیز اوندر حساب میکنید یا اگر پیشنهاد خوبی در ژانویه بشود،او را رد می کنید؟
“ما در مورد آن فکر نمی کنیم-چیزی که واقعا در مورد آن فکر می کنیم این است که از نظر جسمی و تاکتیکی بهتر شویم.او به دلیل عملکرد خوب زانیولو بازی نمی کند اما این به معنای بازی نکردنش نیست.”

در مقایسه با اینتر،شما چه رویکرد دفاعی خواهید داشت؟
“همان طور که قبلا گفته ام،شما در این بازی ها به دفاع سختی احتیاج خواهید داشت.شما نمی توانید در مقابل تیمی مثل یوونتوس اشتباه کنید.با این حال ما مثل همیشه دفاع می کنیم:پرس از بالا و به دور از هدف خود.در حالی که بازیکنان فشرده هستند و فضای بین خطوط را پر کرده اند.ما میدانیم که در مقابل تیمی مثل یوونتوس،نباید فضای خطوط را باز بگذاریم.باید بسیار متمرکز و جمع و جور بازی کنیم.”

آیا شما به عنوان مربی ترجیح می دهید که جوری بازی کنید که مثل یوونتوس، کم فرصت داشته باشد و محتاط بازی کند اما در مقابل دروازه حریفان بی رحم باشد یا تیمی مثل ناپولی که فرصت های زیادی ایجاد کند ولی کم احتیاط باشد؟

“زمان هایی هست که مربی میخواهد بازیکنانش خوب بازی کند ولی آنها این کار را نمی کنند.شک ندارم ساری مربی است که دوست دارد تیمش فوتبال خوبی(تهاجمی)بازی کند.حتی این قصد یووه هم هست اما این مربی فقط در سال جاری حضور داشت.قوی ترین تیم ها از نظر ایه های فوتبالی،تیم هایی هستند که مربیان خود را حفظ کرده اند.لاتزیو و آتالانتا چندین سال مربیان خود را دارند.آنها به ایده های فوتبالی خود در بازی ثبات بخشیده اند.تغییر هرگز آسان نیست.کار ساری فقط در مراحل ابتدایی است،او شیوه بازی یوونتوس را تغییر داده است و باید منتظر فوتبال با کفیتش بود.”

آیا امیدوار هستید که با فوتبال و ایده های خود در جدول بالا بروید ، یا فکر می کنید سرمایه گذاری یا یک استادیوم جدید نیز لازم است؟

“همه گفتند که این سال بدی برای رم است. ما در تلاش هستیم تا یکبار دیگر به یک طرف قدرتمند رم تبدیل شویم. من فکر می کنم که در یک زمان کوتاه ، ما شرایط را ایجاد می کنیم تا رم بتواند با یوونتوس و اینتر رقابت کند. فکر می کنم به زودی این امکان پذیر خواهد بود. ”

آیا روزی شما یوونتوس را مربیگری می کنید؟

“من فقط به آینده فکر نمی کنم. حضور من در اینجا در رم است و من واقعاً خوشحالم که مربی رم هستم. من به هیچ چیز دیگری فکر نمی کنم. ”

 

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *