حافظ مسلمی 1850 روز پیش
بازدید 33 بدون دیدگاه

داستان کلایورت‌ها؛ پسر در راه پدر

پاتریک کلایورت که از جمله بازیکنان بزرگ بارسلوناست، فوتبال خود را از آژاکس شروع کرد و در بارسا به اوج رسید. فرزندش جاستین هم مانند او از آکادمی آژانس وارد دنیای حرفه‌ای فوتبال شد. پاتریک می‌گوید: اگر ببینید فرزندتان جا پای خودتان می‌گذارد حس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت.
جاستین ۲۰ ساله با امیدهای فراوان به سری‌آ آمد تا بتواند پله‌های ترقی را یکی یکی طی کند اما تا امروز نتوانسته خودی نشان دهد. با مقایسه او و پدرش می‌توان به نتایج جالبی رسید. پاتریک ۲۱ ساله، ستاره بزرگتری نسبت به فرزندش بود. او در ۱۸ سالگی و در سال ۱۹۹۵ به میلان گل زد و ۲ سال بعد در یکی از بهترین حراج‌های دنیا به طور رایگان به میلان پیوست. کلایورت پدر، در سری‌آ موفق نبود و تنها ۶ گل به ثمر رساند تا بعد از ۱۲ ماه حضور در جمع روسونری به بارسا بپیوندد و دوران خوبی را در نیوکمپ تجربه کند.
پاتریک اما تا امروز نتوانسته کمک شایانی به فرزندش کند. جاستین امسال با مبلغ ۱۷ میلیون یورو به رم پیوست. او ۲۵ بار پیراهن رم را بر تن کرده اما تنها ۱۲ بار در ترکیب اصلی قرار داشته است. از سوی دیگر نیکولو زانیولو هم ۲۵ بار تا اینجای فصل برای رم بازی کرده اما درخششش به مراتب بیشتر از فرزند کلایورت بوده است و این مسئله باعث می‌شود تا شانس حضور زانیولو در ترکیب اصلی رم در بازی امشب بیشتر باشد.
جاستین درباره وضعیت فعلی‌اش می‌گوید: می‌خواهم جزو ترکیب اصلی باشم و برای همین به رم آمده‌ام. هنوز نوبت من نشده تا خودم را نشان دهم اما از همین فرصت کم برای بازی‌ام خوشحالم. همه می‌دانند شروع در رم کار سختی است زیرا اینجا از شما انتظارات بالایی دارند. زمانی که در آژاکس بودم در زمین چمن آزادی عمل بیشتری داستم زیرا بیشتر به مرکز زمین متمایل بودم.
در اوایل دوران حضور کلایورت در رم، دانیله ده‌روسی بسیار به او کمک کرد. جاستین می‌گوید: زمانی که به رم آمدم، دانیله در تعطیلات بود اما سریع به من پیغام فرستاد و به من خوش‌آمد گفت. او به من انگیزه فوق‌العاده‌ای داد. بازی کنار او برای من افتخار است. دانیله زبان انگلیسی را به خوبی بلد است و به همین دلیل با او زیاد صحبت می‌کنم.
دو ماه پس از پیوستن جاستین به رم، او با گلزنی در دیدار مقابل ویکتوریا پلژن به جوانترین گلزن تاریخ جیالوروسی در لیگ قهرمانان تبدیل شد.جاستین خود هم می‌داند سرعت پیشرفتش از زانیولو کمتر بوده اما در اولین بازی لیگ موفق شد به ژکو پاس گل دهد تا شروع خوبی داشته باشد. پدر جاستین نظر متفاوتی دارد و معتقد است او نباید به این زودی آژاکس را ترک می‌کرد. کلایورت پدر گفته: وقتی شما ۱۹ ساله هستید، رفتن به یک کشور دیگر برای شما آسان نخواهد بود. به پسرم گفتم شاید بهتر باشد در آژاکس بمانی اما او ۱۹ سال دارد و می‌تواند خودش تصمیم گیری کند. من همیشه پشت تصمیمات او هستم.
همانطور که اشاره شد پاتریک هم در اولین روزهای فوتبال حرفه‌ایش، در سری‌آ موفق نبود اما جاستین اعلام کرده: دیر یا زود… بلاخره نوبت من می‌شود.
شاید دیدار رم مقابل پورتو، فرصت مورد نظر باشد.

نویسنده : علی رضایی

 

نظرات کاربران

  • لطفا از تایپ کردن فینگلیش خودداری کنید. در غیر این صورت نظر شما بررسی نخواهد شد.
  • هدف شما ارسال تبلیغات یا بک لینک نباشد. در غیر این صورت دیدگاه حذف می شود.
  • دیدگاه شما فقط و فقط در رابطه با این موضوع باشد.
  • به دیگران توهین نکنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *